Coronavirus en de richtlijnen van Helpt Elkander

Sinds vrijdag 6 maart gelden voor inwoners van de provincie Noord-Brabant specifieke adviezen. Het RIVM roept mensen met een verkoudheid, hoesten of koorts op om sociale contacten te beperken en  niet naar school, werk of plekken waar veel mensen bij elkaar zijn te gaan. Wij gaan mee in het advies van het RIVM. Daarom vragen we u om niet naar ons kantoor te komen als u verkouden bent. Onze medewerkers en zakelijke partners volgen dit advies ook op. Verder zullen wij voorlopig geen bewonersbijeenkomsten houden en informeren wij u op een andere manier als dat nodig is. Het kan ook zijn dat er bepaalde werkzaamheden uitgesteld worden. 

We rekenen hierbij op uw begrip en medewerking.

Wij willen het besmettingsgevaar zoveel mogelijk beperken. Daarom vragen wij u om onderstaande richtlijnen van het RIVM op te volgen:

  • Beperk sociale contacten bij klachten (verkoudheid, hoesten of koorts)
  • Was of desinfecteer uw handen zodra u binnenkomt.
  • Nies of hoest in uw elleboogholte.
  • Gebruik papieren zakdoekjes en gooi die direct weg.
  • Was na gebruik van zakdoekjes uw handen.
  • Vermijd persoonlijk contact. Het RIVM raadt aan om een afstand van minimaal een meter aan te houden, twee meter als u hoest of niest. 

Verder nemen wij (voorlopig) onderstaande maatregelen in onze dagelijkse dienstverlening

  1. Medewerkers schudden geen handen en houden afstand van gesprekspartners
    Onze medewerkers schudden tijdelijk geen handen. Ze houden afstand van bezoekers en gesprekspartners. Dit geldt ook voor medewerkers van bedrijven die bij u in de woning komen.

  2. We vragen of u klachten (verkoudheid, hoesten of koorts) heeft voordat we een reparatieverzoek inplannen
    Bij het aannemen van reparatieverzoeken vragen wij of u (of uw huisgenoten) verkouden zijn, hoesten of koorts hebben. Is het antwoord ja? Dan overleggen we met u of de reparatie later gepland kan worden. Dit is natuurlijk mede afhankelijk van de urgentie van het reparatieverzoek.

  3. Staat er een afspraak met u gepland en u heeft gezondheidsklachten (verkoudheid, hoesten of koorts)? Dan vragen wij u dit aan ons te melden.
    Wij plannen dan een nieuwe afspraak met u.
  4. We organiseren geen bijeenkomsten om meerdere bewoners tegelijk te informeren
    In plaats daarvan informeren wij u op een andere manier. Dit kan zijn via brief of telefonisch.

  5. Bepaalde werkzaamheden stellen we uit
    Dit zijn werkzaamheden die wel op de planning staan, maar even op zich kunnen laten wachten. Bijvoorbeeld het vervangen van lampen in algemene ruimten of het vervangen van mechanische ventilaties.

  6. U komt aan de balie bij Helpt Elkander
    U blijft natuurlijk welkom. Wel treffen wij extra maatregelen:
    – We geven geen hand.
    – We houden iets meer afstand.

Protocol Coronavirus
Meer over onze maatregelen leest u in het Protocol Coronavirus van Helpt Elkander.

Heeft u klachten (verkoudheid, hoesten of koorts)?
Dan vragen wij u niet naar ons toe te komen, maar ons te bellen of te mailen. U kunt ons bereiken via (040) 283 45 08 of via info@helpt-elkander.nl

Wij doen er alles aan om te zorgen dat u de dienstverlening krijgt die u van ons gewend bent. We hopen op uw begrip voor de maatregelen die wij nu treffen.

Meer informatie
Meer informatie over het virus en wat te doen vindt u op de website van het RIVM. Daar vindt u tevens meer informatie over de situatie in Noord-Brabant.

Naar het overzicht